RT - Journal Article T1 - Mixed integer Linear Programming for Thermal Units unit commitment considering Load Uncertainty, Renewable resources and Electric Vehicles JF - jnsee YR - 2020 JO - jnsee VO - 7 IS - 1 UR - http://journals.sut.ac.ir/jnsee/article-1-277-fa.html SP - 108 EP - 130 K1 - Electric vehicles K1 - Renewable energy sources K1 - Uncertainty K1 - Units commitment AB - هزینه بسیار پایین استفاده از منابع انرژی تولید انرژی تجدیدپذیر بادی و خورشیدی از یک‌سو و افزایش انتشار گازهای گلخانه‌ای و قیمت سوخت از سوی دیگر، موجب رشد هم‌زمان استفاده از منابع تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی شده است. در این مقاله یک مدل ریاضی خطی آمیخته با عدد صحیح به‌منظور برنامه‌ریزی احتمالاتی مشارکت واحدهای حرارتی با هدف حداقل کردن هم‌زمان هزینه بهره‌برداری و انتشار آلاینده‌ها در حضور منابع تجدیدپذیر و خودروهای الکتریکی دارای قابلیت شارژ و دشارژ پیشنهاد شده است. خودروهای الکتریکی دارای قابلیت خودرو به شبکه می‌توانند به‌عنوان واحد ذخیره‌ انرژی در یک شبکه هوشمند عمل کرده و در صورت نیاز به‌عنوان منبع تولید انرژی به شبکه متصل شوند. لذا در این مقاله از یک تجمیع کننده برای هماهنگی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی استفاده شده است. از سوی دیگر، عدم قطعیت در پیش‌بینی توان تولیدی منابع تجدیدپذیر، برنامه‌ریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی و مشارکت واحدهای حرارتی را پیچیده می‌کند بنابراین در این مقاله از روش شبیه‌سازی مونت‌کارلو برای مدل‌سازی عدم قطعیت در پیش‌بینی توان تولیدی منابع تجدیدپذیر بادی و خورشیدی و بار مصرفی شبکه استفاده شده است. نتایج به دست آمده از شبیه‌سازی‌ها نشان می‌دهند که مدل خطی پیشنهادی و به‌کارگیری روش فاصله احتمالاتی جهت کاهش تعداد سناریوها، علاوه بر به حداقل رساندن هم‌زمان هزینه‌های بهره‌برداری واحدهای حرارتی و انتشار آلاینده‌ها، زمان رسیدن به جواب بهینه را به طرز چشمگیری کاهش داده است. LA eng UL http://journals.sut.ac.ir/jnsee/article-1-277-fa.html M3 ER -